Zet

een

punt

achter

je

onvoldoendes.

Werkwijze

De behoefte van de leerling staat bij ons centraal.

Core-value #1

Snel

Kennismakings- en evaluatiegesprek zijn snel ingepland, vaak binnen 24 uur.

Student-docenten kunnen snel worden gewijzigd of toegevoegd.

Vakken kunnen snel worden gewijzigd of toegevoegd.

Student op de fiets onderweg naar bijles

Core-value #2

Transparant

Het begeleidingsproces wordt ontworpen middels een plan van aanpak en afspraken.

Deze wordt gecheckt door onze managing-student en beschikbaar gesteld aan leerlingen en ouders/verzorgers.

Alle afspraken hebben een evaluatiemoment. Zo kunnen we bespreken wat wel en niet werkt.

Sfeerbeeld van enkele studeer middelen zoals een notitieboek en pennenmap

Core-value #3

Maatwerk

De begeleiding wordt afgestemd op de behoefte, door middel van een plan van aanpak, afspraken, en evaluatiemomenten.

De begeleiding vindt plaats op de locatie en tijd die voor de leerling beste werkt.

We evalueren de behoefte kritisch en passen het begeleidingsproces zo nodig aan.

Sfeerbeeld van een Studied notitieboekje met pen

Werkwijze

01

Aanvraag

Beschrijving

Bij interesse in onze begeleiding, kan een aanvraag worden ingediend. We nemen dan zo snel als mogelijk contact op om de mogelijkheden te bespreken. Om de aanvraag zo goed mogelijk te behandelen, ontvangen we graag informatie om het kennismakingsgesprek voor te bereiden.

Informatie over de leerling

School van de leerling

Niveau + leerjaar van de leerling

Profiel of opleiding van de leerling

Welke begeleiding leerling zoekt

Voor welke vakken begeleiding nodig is

02

Kennismaking

Beschrijving

Naar aanleiding van de ontvangen aanvraag, nodigen we de leerling en zijn ouder(s)/verzorger(s) uit voor een kennismakingsgesprek. Bij aanvragen voor MBO, HBO en de universiteit  hoeven de ouder(s)/verzorger(s) van de leerling niet bij het kennismakingsgesprek te zijn.

In het kennismakingsgesprek worden de mogelijkheden besproken en is er de gelegenheid om vragen te stellen. Het gesprek zal worden geleid door onze managing-student. Daarnaast is er de student-docent van de leerling om kennis te maken en de begeleiding te bespreken.

Het kennismakingsgesprek duurt ongeveer 15 minuten en kan zowel online als offline plaatsvinden. Gedurende het gesprek wordt door onze managing-student een plan van aanpak voor de begeleiding opgesteld. Naar aanleiding hiervan  kunnen afspraken voor de begeleiding worden gemaakt. Deze afspraken gaan over de vakken, uren en looptijd van begeleiding. Hierna kan een proefles worden ingepland. Indien nodig, wijzigen we de afspraken na de proefles.

Gedurende het gesprek

Ontvangst aanvraag

Uitnodiging kennismakingsgesprek

Opstellen plan van aanpak

Opstellen vakafspraken

Proefles inplannen

03

Proefles

Beschrijving

De student-docent kijkt bij de proefles wat er moet worden gedaan, bijvoorbeeld voor de voorbereiding van de volgende toets. Aan de hand hiervan wordt de les  ingevuld en vervolglessen ingepland.

Het is belangrijk dat zowel de student-docent als de leerling vertrouwen in de begeleiding heeft. Dit wordt na afloop van de proefles gecheckt door de managing-student. Deze bespreekt de proefles met de student-docent en vraagt de leerling en/of de ouder(s)/verzorger(s) hoe het ging. Dit is het moment waarop de leerling en/of ouder(s)/verzorger(s)  besluiten of de begeleiding wordt voortgezet conform het plan van aanpak en de afspraken.

Als de proefles een succes is, kan de leerling worden ingeschreven voor onze begeleiding. De proefles wordt dan als reguliere les in rekening gebracht. Als de proefles geen succes was, dan is deze en de volgende proefles op onze kosten.

Gedurende de proefles

Uitvoering proefles

Vervolglessen inplannen

Vertrouwen checken

Besluit tot voortzetting begeleiding

Inschrijven voor begeleiding

04

Begeleiding

Beschrijving

Als de proefles goed is verlopen en de scholier wordt ingeschreven, start de begeleiding volgens het plan van aanpak en afspraken. Gedurende de begeleiding heeft de leerling persoonlijk contact met de student-docent. Dit kan gewoon via WhatsApp.

De student-docenten maken een lesrapport van iedere les. De managing-student checkt deze wekelijks en stelt deze beschikbaar voor de leerling en ouder(s)/verzorger(s). Ook onderhoudt de managing-student het contact met de ouders en school. 

Gedurende de begeleiding

Start begeleiding

Lessen inplannen via Whatsapp

Elke les een rapport in ons portaal

Contact met ouders en school

05

Evaluatie

Beschrijving

De begeleiding wordt regelmatig geëvalueerd. Aan het eind van de looptijd van een afspraak vindt een evaluatiegesprek plaats om het verdere verloop dan wel de afloop van de begeleiding te bespreken. Meestal wordt het evaluatiegesprek al bij het maken van de afspraken ingepland zodat deze goed valt met de einddatum van de looptijd van de afspraken. Vanzelfsprekend is het ook mogelijk om tussentijds te evalueren.

Voor de eindexamens van middelbare scholieren bieden we altijd een extra evaluatiegesprek tussen januari en maart ter bespreking van de voorbereiding op het eindexamen.

Evaluatie proces

Regelmatige evaluaties

Vakafspraak eindigt met evaluatiegesprek

Vast evaluatiegesprek voor examenvoorbereiding

06

Einde begeleiding

Beschrijving

De begeleiding kan op verschillende manieren eindigen. Zo kan als een afspraak afloopt, worden besloten dat de begeleiding wordt beëindigd. Er wordt dan simpelweg geen nieuwe afspraak gemaakt. Er kan ook tussentijds worden opgezegd conform onze algemene voorwaarden. Uiteraard eindigt onze begeleiding automatisch als de opleiding van de leerling is afgerond, bijvoorbeeld bij het slagen van middelbare scholieren.

Einde wanneer

Geen nieuwe afspraak wordt gemaakt

Begeleiding tussentijds wordt opgezegd

De opleiding is afgerond

Locaties

Het hoofdkantoor is gevestigd in Maastricht. Vanuit hier worden de managing-students aangestuurd.

Hoofdkantoor

Stationsstraat 19B02

+31 (0) 6 13 65 46 15info@studied.nl
Directeur Bas Jennissen

Bas Jennissen

Directeur

Robin Custers

Marketing & Communicatie

Samira

Backoffice Manager

Directeur Bas Jennissen

Bas Jennissen

Directeur

b.jennissen@studied.nl
Marketeer Randy Hamilton

Randy Hamilton

Marketing & Communicatie

r.hamilton@studied.nl
Content Creator Robin Custers

Robin Custers

Content Creator

r.custers@studied.nl

Studied is actief in en rondom Amsterdam, Eindhoven, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. Iedere locatie heeft een eigen team student-docenten onder leiding van een managing-student. Deze beheert de locatie.

Sfeerbeeld van Utrecht

Amsterdam

Sfeerbeeld van Eindhoven

Eindhoven

Sfeerbeeld van Maastricht

Maastricht

Sfeerbeeld van Nijmegen

Nijmegen

Sfeerbeeld van Rotterdam

Rotterdam

Sfeerbeeld van Tilburg

Tilburg

Sfeerbeeld van Utrecht

Utrecht

Sfeerbeeld van Utrecht

Amsterdam

Sfeerbeeld van Eindhoven

Eindhoven

Sfeerbeeld van Maastricht

Maastricht

Sfeerbeeld van Nijmegen

Nijmegen

Sfeerbeeld van Rotterdam

Rotterdam

Sfeerbeeld van Tilburg

Tilburg

Sfeerbeeld van Utrecht

Utrecht

Er wordt les gegeven waar dit nodig is. Dit kan bij ons, bij u thuis, op school, de universiteit, de openbare bibliotheek of  een andere geschikte locatie. De mogelijkheden worden besproken bij het kennismakingsgesprek.

Neem gerust contact met ons op en plan een kennismakingsgesprek in met een van onze medewerkers.

Scholier volgt thuis op de bank via Teams de bijles

Bij scholier thuis

1-op-1 begeleiding bij de student-docent op locatie

Bij student-docent thuis

Sfeerbeeld van de Universiteit Maastricht

Universiteit

Sfeerbeeld van Bibliotheek in Centre Ceramique

Bibliotheek

Student-docent geeft een digitaal collega via Teams

Digitaal

Scholier volgt thuis op de bank via Teams de bijles

Bij scholier thuis

1-op-1 begeleiding bij de student-docent op locatie

Bij student-docent thuis

Sfeerbeeld van de Universiteit Maastricht

Universiteit

Sfeerbeeld van Bibliotheek in Centre Ceramique

Bibliotheek

Student-docent geeft een digitaal collega via Teams

Digitaal

Nog vragen?

Nog vragen over onze werkwijze? Stuur ons een bericht en dan nemen we direct contact op!

01

Onderwerp

02

Jouw gegevens

Dank voor je bericht! We zullen het zo snel mogelijk in behandeling nemen.
Oei! Er is iets misgegaan met versturen, probeer het later nog eens.

Deze website maakt gebruik van cookies. Klik op accepteren om akkoord te gaan met de cookies.

AccepterenWeigeren