Servicevoorwaarden

Servicevoorwaarden Studied

Hoofdstuk 1 - Algemeen

§1.1 Definities en interpretaties

Artikel 1 - Definities

  1. Studied = de onderneming geregistreerd in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder KVK-nummer 71.09.09.32.
  2. Teamleider = de medewerker van Studied die verantwoordelijk is voor aanstaande, bestaande en voormalige Klanten van Studied.
  3. Student-docent = de medewerker van Studied die verantwoordelijk is voor de Begeleiding van een of meerdere Leerlingen van Studied.
  4. Leerling = de persoon die wordt begeleid door een Student-docent van Studied en in het kader hiervan de Lessen ter uitvoering van de Diensten van Studied volgt.
  5. Klant = de persoon die formeel verantwoordelijk is voor de Leerling in verband met de Begeleiding en bijhorende Diensten van Studied. Voor minderjarige Leerlingen is dit altijd de betrokken ouder en / of voogd, tenzij anders overeengekomen. Een meerderjarige Leerling wordt zelf aangemerkt als Klant. Studied biedt een meerderjarige Leerling echter altijd de mogelijkheid om een derde persoon als Klant aan te merken.
  6. Webapplicatie = de digitale omgeving voor centrale administratie en communicatie van Studied welke toegankelijk is via www.studied.app.
  7. Aanvraag = wanneer Studied een Aanvraag voor informatie en / of het afnemen van Diensten ontvangt.
  8. Intakegesprek = een Gesprek tussen de Leerling en / of Klant van een Aanvraag geleid door de betrokken Student-docent en Teamleider dat als doel heeft kennismaken, opstellen van een Plan van Aanpak, het maken van Afspraken voor de Lessen, het inplannen van een Proefles en het verstrekken van informatie.
  9. Plan van Aanpak = de blauwdruk voor de uitvoering van de Diensten voor een Leerling en / of Klant.
  10. Afspraken = de Afspraken voor de uitvoering van de Diensten voor een Leerling en / of Klant.
  11. Vakafspraak = het deel van de gemaakte Afspraken dat slechts ziet op één vak of onderwerp, waaronder de minimale totale lesduur.
  12. No-show beleid = het beleid voor het te laat komen dan wel niet komen opdagen bij Gesprekken als bepaald in Artikel 19, Artikel 32 en Artikel 34.
  13. Annuleringsbeleid = het beleid voor Lessen die niet op de afgesproken datum en tijd zijn doorgegaan als bepaald in Artikel 15 en Artikel 30.
  14. Proefles = een Les van een Vakafspraak om de (mogelijke) band tussen de Student-docent en Leerling alsmede het Plan van Aanpak en de Afspraken te beoordelen.
  15. Inschrijfformulier = het meest actuele formulier waarmee een Leerling en / of Klant zich inschrijft bij Studied ter administratie van de afgenomen Lessen.
  16. Privacyverklaring = de meest recente Privacyverklaring waarin Studied haar beleid en maatregelen omtrent de bescherming van de privacy van betrokkenen uiteenzet.
  17. Evaluatiegesprek = een Gesprek tussen de Leerling en / of Klant geleid door de betrokken Student-docent en Teamleider dat als doel heeft het evalueren van de uitvoering van het Plan van Aanpak en de Afspraken alsmede besluiten of deze worden verlengd, gewijzigd dan wel beëindigd.
  18. Eindejaarsgesprek = het laatste Evaluatiegesprek van een schooljaar in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en hoger onderwijs, waarbij naast de inhoud van een Evaluatiegesprek ook aandacht wordt besteed aan het verloop van het aflopend en aanstaand schooljaar.
  19. Exitgesprek = het gesprek ter afsluiting van de Begeleiding bij Studied.
  20. Gesprekken = Intakegesprek, Evaluatiegesprek, Eindejaarsgesprek en / of Exitgesprek.
  21. Begeleiding = het geheel van de Gesprekken, het Plan van Aanpak, de Afspraken, de Lessen, de Garanties en de Werkwijze.
  22. Diensten = de Diensten uit het aanbod van Studied zoals beschreven in Artikel 14.
  23. Lessen = de uitvoering van de Diensten.
  24. Garanties = de Garanties uit het aanbod van Studied zoals beschreven in Artikel 15.
  25. Werkwijze = de Werkwijze uit het aanbod van Studied zoals beschreven in Artikel 16.
  26. Servicevoorwaarden = de Voorwaarden voor de dienstverlening van Studied zoals vastgelegd in dit document dan wel de meest actuele versie hiervan.
  27. Overeenkomst = de Overeenkomst in de zin van Artikel 6:217 BW tussen Studied en een Klant bestaande uit het Inschrijfformulier, de Servicevoorwaarden en de Afspraken.
  28. Overmacht = Een situatie waarin nakoming van verplichtingen uit de Overeenkomst tijdelijk of blijvend onmogelijk is als gevolg van omstandigheden waarover redelijke controle kan worden uitgeoefend. Hieronder worden in ieder geval begrepen, maar niet beperkt tot: natuurrampen, overheidsmaatregelen, oorlogen, stakingen, epidemieën, pandemieën, storingen in de energievoorziening, en andere redelijkerwijs onvoorziene gebeurtenissen.

Artikel 2 - Toepassingsgebied

  1. De Servicevoorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, acties, offertes en Overeenkomsten van Studied, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
  2. Indien een bepaling van de Servicevoorwaarden ongeldig of niet-afdwingbaar blijkt, blijft de geldigheid van de overige bepalingen onverminderd van kracht.

Artikel 3 - Uitleg en aanvullingen

  1. Indien de Servicevoorwaarden in een bepaald geval niet voorzien of indien er onduidelijkheid bestaat over de interpretatie van een of meer bepalingen, dient de uitleg plaats te vinden in overeenstemming met de letter en geest van de Servicevoorwaarden.
  2. In geval van uitleg van de Servicevoorwaarden is de Nederlandse tekst steeds bepalend.
  3. Alle definities in Artikel 1 zijn van toepassing in zowel enkelvoud als meervoud.

§1.2 Overeenkomsten

Artikel 4 - Overeenkomsten

  1. Een Overeenkomst geldt voor onbepaalde tijd, tenzij anders is vermeld.
  2. In afwijking van Artikel 4 lid 1 geldt dat de looptijd van de Afspraken in de Overeenkomst wordt bepaald door de looptijd van de bijbehorende Vakafspraken. De looptijd van een Vakafspraak zoals weergegeven in de Webapplicatie is leidend voor de duiding van deze looptijd.
  3. De Klant waarmee een Overeenkomst is gesloten, draagt zorg voor de betaling van de uit de Overeenkomst voortvloeiende betalingsverplichtingen. Deze betalingsverplichtingen omvatten in elk geval de minimale totale lesduur van een Vakafspraak uit de Afspraken met de Klant. Ter verduidelijking:
    1. De minimale totale lesduur wordt bepaald aan de hand van een minimum aantal uren per vak per week.
    2. De minimale totale lesduur geldt voor alle Diensten, met uitzondering van Losse Lessen.
    3. Voor een Compleet Programma betreft de minimale totale lesduur de volledige lesduur van alle Lessen binnen dat programma.
    4. Voor de toepassing van de minimale totale lesduur bij facturatie, zie Artikel 31.
  4. Facturatie in verband met de betalingsverplichtingen die voortkomen uit een Overeenkomst geschiedt overeenkomstig Artikel 31.
  5. Er bestaat geen betalingsverplichting voor Lessen van Leerlingen die Begeleiding volgen op basis van de Overeenkomst tussen Studied en Stichting Leergeld Maastricht & Heuvelland.

Artikel 5 - Uitvoering door derden

  1. Studied heeft het recht om werkzaamheden in verband met een Overeenkomst uit te laten voeren door een derde. De toepasselijkheid van Artikel 7:404, 7:407 lid 2 en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

Artikel 6 - Opschorting

  1. Opschorting van de Overeenkomst dient schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
  2. Studied heeft het recht de nakoming van de Overeenkomst op te schorten in de volgende gevallen:
    1. Indien de Leerling en / of Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
    2. Indien Studied na het sluiten van de Overeenkomst omstandigheden ontdekt die redelijke grond geven om te vrezen dat de Leerling en / of Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet zal nakomen;
    3. Indien de Leerling en / of Klant bij het sluiten van de Overeenkomst is verzocht om zekerheid te stellen voor de voldoening van de verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst en deze zekerheid blijft uit of is onvoldoende;
    4. Indien Studied niet langer kan worden gevergd de Overeenkomst onder de oorspronkelijk overeengekomen voorwaarden na te komen.
  3. Bij opschorting van een Overeenkomst blijven de aanspraken van Studied overeenkomstig de wet en de Overeenkomst behouden.
  4. Wanneer een Klant de Overeenkomst voor aanvang van de looptijd van de Overeenkomst opschort, ontstaat slechts een betalingsverplichting voor de Proefles uit de Afspraken met de Klant.

Artikel 7 - Ontbinding

  1. Ontbinding van de Overeenkomst dient schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
  2. Studied heeft het recht de Overeenkomst te ontbinden in de volgende gevallen:
    1. Indien de Leerling en / of Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
    2. Indien Studied na het sluiten van de Overeenkomst omstandigheden ontdekt die redelijke grond geven om te vrezen dat de Leerling en / of Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst niet zal nakomen;
    3. Indien de Leerling en / of Klant bij het sluiten van de Overeenkomst is verzocht om zekerheid te stellen voor de voldoening van de verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst en deze zekerheid blijft uit of is onvoldoende;
    4. Indien Studied niet langer kan worden gevergd de Overeenkomst onder de oorspronkelijk overeengekomen voorwaarden na te komen.
  3. Bij opschorting van een Overeenkomst blijven de aanspraken van Studied overeenkomstig de wet en de Overeenkomst behouden.
  4. Wanneer een Klant de Overeenkomst voor aanvang van de looptijd van de Overeenkomst ontbindt, ontstaat slechts een betalingsverplichting voor de Proefles uit de Afspraken met de Klant.
  5. Bij ontbinding van de Overeenkomst zijn alle vorderingen van Studied op de Klant onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 8 - Opzegging

  1. Opzegging van de Overeenkomst dient schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
  2. Wanneer een Klant de Overeenkomst voor aanvang van de looptijd van de Overeenkomst opzegt, ontstaat slechts een betalingsverplichting voor de Proefles uit de Afspraken met de Klant.
  3. Tijdens de looptijd van de Overeenkomst kan een Klant deze Overeenkomst zonder opzegtermijn beëindigen. De betalingsverplichting voor het minimum aantal Lessen uit de Afspraken met de Klant blijft echter voortbestaan, tenzij Studied besluit om hiervan af te wijken.

Artikel 9 - Overmacht

  1. Studied kan niet worden gehouden tot nakoming van de Overeenkomst wanneer er sprake is van Overmacht. Ook wanneer er sprake is van een omstandigheid die nakoming van de Overeenkomst door Studied verhindert, intreedt nadat Studied zijn verbintenis had moeten nakomen, kan Studied zich beroepen op Overmacht.
  2. Studied kan gedurende de periode dat de Overmacht voortduurt de nakoming van de Overeenkomst opschorten.
  3. Zowel Studied als de Klant hebben het recht om een Overeenkomst te ontbinden zonder verplichting tot schadevergoeding aan de wederpartij wanneer een situatie van Overmacht langer dan twee maanden voortduurt.
  4. Wanneer Studied geheel of gedeeltelijk de Overeenkomst is nagekomen voordat er sprake was van Overmacht heeft de Klant slechts een betalingsverplichting voor het reeds nagekomen gedeelte van de Overeenkomst.
  5. Studied en de Leerling en / of Klant stellen elkaar zo spoedig mogelijk op de hoogte van een situatie waarin mogelijk sprake is van Overmacht.

Artikel 10 - Rente

  1. Een Klant is van rechtswege in verzuim indien deze niet binnen 30 dagen een factuur betaalt. In dat geval is de betreffende Klant rente verschuldigd over het openstaande factuurbedrag tegen een tarief van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is; in dat geval is de wettelijke rente van toepassing. De rente wordt berekend vanaf de datum waarop de betaling in verzuim is tot het moment van volledige betaling van het verschuldigde factuurbedrag. De termijn van 30 dagen start op de factuurdatum.
  2. Studied kan een volledige aflossing van het verschuldigde factuurbedrag weigeren wanneer een Klant niet tegelijkertijd de verschuldigde rente en buitengerechtelijke kosten voldoet.

Artikel 11 - Buitengerechtelijke kosten

  1. Indien de Klant in gebreke blijft bij de tijdige nakoming van zijn verplichtingen, zijn alle redelijke buitengerechtelijke kosten in verband met die Klant voor de rekening van de betreffende Klant. Deze kosten worden berekend volgens de gebruikelijke Nederlandse incassopraktijk.
  2. Indien Studied hogere incassokosten heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren in verband met een Klant, komen deze werkelijk gemaakte kosten voor rekening van de betreffende Klant.
  3. Gerechtelijke kosten en executiekosten die door Studied worden gemaakt in verband met een Klant komen voor rekening van de betreffende Klant.
  4. De Klant is rente verschuldigd over de verschuldigde buitengerechtelijke kosten. Het tarief voor de rente is 1%, tenzij de wettelijke rente hoger is; in dat geval is de wettelijke rente van toepassing. De rente wordt berekend vanaf de datum waarop de buitengerechtelijke kosten zijn ontstaan.

Artikel 12 - Verrekening verschuldigde bedragen

  1. Een Klant is niet gerechtigd om de door hem aan Studied verschuldigde bedragen te verrekenen met enige vordering die hij op Studied zou hebben.

Artikel 13 - Opschorting betalingsverplichting

  1. Bezwaar tegen de hoogte van een betalingsverplichting schort de betreffende betalingsverplichting niet op.
  2. Een Klant kan evenmin een betalingsverplichting om andere redenen opschorten.

§1.3 Aanbod

Artikel 14 - Diensten

  1. Studied biedt huiswerkbegeleiding, bijles, trainingen, coaching, taalles en taalcursussen.
  2. De kenmerkende voorwaarden van huiswerkbegeleiding zijn weergeven in Bijlage 1.
  3. De kenmerkende voorwaarden van bijles zijn weergeven in Bijlage 2.
  4. De kenmerkende voorwaarden van trainingen zijn weergeven in Bijlage 3.
  5. De kenmerkende voorwaarden van coaching zijn weergeven in Bijlage 4.
  6. De kenmerkende voorwaarden van taalles zijn weergeven in Bijlage 5.
  7. De kenmerkende voorwaarden van taalcursussen zijn weergeven in Bijlage 6.

Artikel 15 - Garanties

  1. Als een Leerling en / of Klant een maand na de datum waarop een Plan van Aanpak is opgesteld bij de betrokken Teamleider meldt dat het gemaakte Plan van Aanpak niet voldoende persoonlijk is, biedt Studied de mogelijkheid om kosteloos een evaluatieles van één uur in te plannen met als doel om het Plan van Aanpak te evalueren en indien nodig aan te passen. Naar deze Garantie wordt verkort verwezen als “Garantie - Gepersonaliseerd Onderwijs”.
  2. Als na afloop van de Proefles de Student-docent, Leerling en / of Klant het Plan van Aanpak, de Afspraken of de onderlinge band negatief beoordelen, worden deze en de volgende Proefles door Studied vergoed. Deze Garantie wordt nader bepaald in Artikel 22. Verder wordt naar deze Garantie verkort verwezen als “Garantie - Proeflessen”.
  3. Studied toont de Leerling en / of Klant ten alle tijden wat zij nodig hebben om het doel in het Plan van Aanpak te halen op de voorwaarde dat de Leerling en / of Klant zich inzet voor en actief deelneemt aan de Lessen, zoals tijdig en goed huiswerk maken, op tijd komen en goed voorbereid deelnemen aan de Lessen. Naar deze Garantie wordt verkort verwezen als “Garantie - Je Leven Lang Leren”.
  4. Studied streeft naar de realisatie van de best mogelijke Begeleiding en resultaten door middel van een consistente, duidelijke planning van de Lessen voor een Leerling en / of Klant zodat de concentratie, stressniveaus en tijdsbesteding van de Leerling en / of Klant worden geoptimaliseerd. Naar deze Garantie wordt verkort verwezen als “Garantie - Kracht van Structuur”.
  5. Wanneer een Leerling en / of Klant aantoont dat een toets, het examen of het tentamen waarvoor een Plan van Aanpak en Afspraken zijn gemaakt niet is gehaald, biedt Studied, indien verzocht door Leerling en / of Klant, een Les van één uur om de relevante stof door te nemen met als doel om onduidelijkheden en / of verbeterpunten te identificeren. Als de Leerling en / of Klant besluit de Afspraken te verlengen dan wel te wijzigen of nieuwe Afspraken te maken, dan krijgt de Leerling en / of Klant deze Les en een nieuw Plan van Aanpak zonder dat hier kosten aan zijn verbonden. Naar deze Garantie wordt verkort verwezen als “Garantie - Vallen en Opstaan”.
  6. Aangezien Studied begrijpt dat onvoorziene omstandigheden kunnen voorkomen, biedt zij de Leerling en / of Klant de mogelijkheid om Lessen en Gesprekken te verzetten zonder dat hier kosten aan zijn verbonden, mits dit vóór 08:30 (MET) op de dag van de Les kenbaar wordt gemaakt bij de Student-docent en / of Teamleider zodat er samen kan worden gezocht naar een passende oplossing. Naar deze Garantie wordt verkort verwezen als “Garantie - Flexibiliteit”.

Artikel 16 - Werkwijze

  1. Om de Begeleiding van de Leerling en / of Klant van Studied te optimaliseren, heeft Studied een eigen Werkwijze. De voorwaarden voor deze Werkwijze worden beschreven in Hoofdstuk 2 in deze Servicevoorwaarden.

Hoofdstuk 2 - Van Aanvraag tot Uitschrijving

§2.1 Aanvragen

Artikel 17 - Aanvragen

  1. Wanneer Studied een Aanvraag ontvangt, zorgt Studied ervoor dat de informatie en / of Diensten zo snel als mogelijk worden aangeleverd.
  2. Studied heeft het recht om voor de uitvoering van een Aanvraag informatie op te vragen bij de indiener van de Aanvraag.
  3. Studied heeft het recht om de informatie die wordt ontvangen bij een Aanvraag op te slaan en te gebruiken overeenkomstig haar Privacyverklaring.

§2.2 Intakegesprekken

Artikel 18 - Planning intakegesprekken

  1. Een Intakegesprek wordt slechts ingepland wanneer een Dienst van Studied dit vereist. In enig ander geval, vindt een Intakegesprek slechts plaats wanneer dit volgens Studied noodzakelijk is.
  2. De Teamleider die is betrokken bij een Aanvraag zal wanneer een Intakegesprek wordt ingepland datums en tijden opvragen bij de betrokken Student-docent, Leerling en / of Klant.
  3. De Teamleider die is betrokken bij een Aanvraag zal een uitnodiging voor het Intakegesprek sturen, zodra er voldoende datums en tijden van de betrokken Student-docent, Leerling en / of Klant zijn ontvangen.
  4. De reactie op de uitnodiging voor het Intakegesprek moet schriftelijk kenbaar worden gemaakt aan Studied.
  5. Wanneer er een geschikte datum en tijd voor het Intakegesprek zijn gevonden, zal de betrokken Teamleider de datum en tijd voor het Intakegesprek zo snel als mogelijk bevestigen bij de betrokken Student-docent, Leerling en / of Klant.

Artikel 19 - Uitvoering intakegesprekken

  1. Intakegesprekken vinden altijd plaats via Google Meet. Van dit beleid wordt niet afgeweken.
  2. De Leerling en / of Klant van een Intakegesprek moet op tijd aanwezig zijn. Een wijziging van de datum en / of tijd van een Intakegesprek door Leerling en / of Klant moet vóór 08:30 AM (MET) op de dag van het Intakegesprek kenbaar wordt gemaakt bij de Teamleider zodat er samen kan worden gezocht naar een passende oplossing.
  3. Als de Leerling en / of Klant te laat is of niet komt opdagen, heeft Studied het recht om het Gesprek niet door te laten gaan. In die situatie behoudt Studied zich het recht voor te besluiten of er een nieuw Intakegesprek wordt ingepland.
  4. Wanneer de Teamleider en / of Student-docent niet op tijd aanwezig kan zijn bij het Intakegesprek, zal dit tijdig worden doorgegeven aan de Klant en /of Leerling. In die situatie zal de Teamleider zo snel als mogelijk een nieuwe datum en tijd voor het Intakegesprek voorstellen.
  5. Studied heeft het recht om in verband met de uitvoering van een Intakegesprek informatie op te vragen. Deze informatie kan vooraf, tijdens en na een Intakegesprek worden opgevraagd.
  6. Alle informatie die in het kader van het Intakegesprek wordt verstrekt, valt onder de Privacyverklaring.
  7. Op basis van de verstrekte informatie zal de Teamleider tijdens het Intakegesprek een Plan van Aanpak opstellen voor de Leerling en / of Klant.
  8. Op basis van het Plan van Aanpak zal de Teamleider tijdens het Intakegesprek samen met de Leerling en / of Klant Afspraken maken.
  9. Op basis van de Afspraken wordt slechts een Proefles ingepland wanneer een Dienst van Studied dit vereist. In enig ander geval, vindt een Proefles slechts plaats wanneer dit volgens Studied noodzakelijk is.
  10. Naar aanleiding van een Intakegesprek ontvangt de Leerling en / of Klant een overzicht van het besprokene, inclusief aanvullende informatie.
  11. Het Plan van Aanpak, de Afspraken en / of Proefles worden vastgelegd in de Webapplicatie.

Artikel 20 - Kosten intakegesprek

  1. Er zijn geen kosten verbonden aan een Intakegesprek.

§2.3 Proeflessen

Artikel 21 - Planning proefles

  1. Een Proefles wordt slechts ingepland wanneer een Dienst van Studied dit vereist. In enig ander geval vindt een Proefles slechts plaats wanneer dit volgens Studied noodzakelijk is.

Artikel 22 - Beoordeling proefles

  1. Wanneer er een Proefles is gepland, zal de betrokken Teamleider na afloop van de Proefles contact opnemen met de Student-docent om de (mogelijke) band tussen de Student-docent en de Leerling alsmede het Plan van Aanpak en de Afspraken te beoordelen.
  2. Naar aanleiding van het contact met de Student-docent over de Proefles neemt de Teamleider contact op met Leerling en / of Klant om de (mogelijke) band tussen de Student-docent en de Leerling alsmede het Plan van Aanpak en de Afspraken te beoordelen.
  3. Wanneer de beoordeling uit Artikel 22 lid 2 positief is, wordt de Proefles als enige andere Les behandeld. Dit betekent onder andere dat deze les in rekening wordt gebracht.
  4. Wanneer de beoordeling uit Artikel 22 lid 2 negatief is, zijn deze en de volgende Proefles op de kosten van Studied. De betrokken Teamleider neemt zo snel mogelijk contact op met Leerling en / of Klant om af te stemmen voor de volgende Proefles.

Artikel 23 - Aanvullende informatie na proefles

  1. Studied heeft het recht om aanvullende informatie op te vragen bij de Leerling en / of Klant naar aanleiding van de Proefles.

§2.4 Inschrijving

Artikel 24 - Verzoek om inschrijving

  1. De Teamleider zal aan een Leerling en / of Klant verzoeken het Inschrijfformulier in te vullen:
    1. Wanneer de eerste Proefles van de betreffende Leerling en / of Klant positief is beoordeeld door de betreffende Leerling en / of Klant, dan wel
    2. Vóór aanvang van de eerste Les van de betreffende Leerling en / of Klant in het geval dat de Dienst waar deze Les bij hoort geen Proefles vereist.
  2. In kader van het verzoek om het Inschrijfformulier in te vullen, zal de betrokken Teamleider het Inschrijfformulier digitaal aanbieden aan de Leerling en / of Klant.
  3. Op verzoek van de Leerling en /of Klant kan in plaats van de digitale versie een PDF-versie van het Inschrijfformulier worden aangeboden welke digitaal ingevuld, gescand of geprint in ontvangst kan worden genomen door Studied.

Artikel 25 - Invullen inschrijfformulier

  1. Het invullen van het Inschrijfformulier door een Leerling en / of Klant is noodzakelijk voor het administreren van de gegevens van de betreffende Leerling en / of Klant in de administratie van Studied ter uitvoering van de Begeleiding.
  2. Wanneer het invullen van het Inschrijfformulier door een Teamleider is verzocht, dient het Inschrijfformulier vóór de eerstvolgende Les van Leerling en / of Klant zijn ontvangen, positief beoordeeld en verwerkt. De Begeleiding start niet zonder dat het verzochte Inschrijfformulier is ontvangen, positief beoordeeld en verwerkt door Studied. Ter verduidelijking:
    1. Dit betekent onder andere dat de Lessen na de Proefles pas kunnen doorgaan als het Inschrijfformulier is ontvangen, goedgekeurd en verwerkt door Studied.
    2. Voor Lessen van Diensten waarvoor geen Proefles is vereist, geldt dat de eerste Les alleen doorgaat nadat het Inschrijfformulier is ontvangen, goedgekeurd en verwerkt.
  3. Wanneer een Leerling en / of Klant weigert mee te werken aan het invullen van het Inschrijfformulier heeft Studied het recht om de Overeenkomst op te schorten dan wel te ontbinden.

Artikel 26 - Beoordeling inschrijfformulier

  1. Wanneer een Inschrijfformulier is ontvangen door Studied zal de betrokken Teamleider het ontvangst hiervan bevestigen. Gelijktijdig of in ieder geval kort hierna zal het ontvangen Inschrijfformulier door deze Teamleider worden beoordeeld.
  2. Wanneer het Inschrijfformulier positief wordt beoordeeld, dan zal de Teamleider de Leerling en / of Klant hiervan op de hoogte brengen.
  3. Wanneer het Inschrijfformulier negatief wordt beoordeeld, zal de Teamleider de Leerling en / of Klant hiervan op de hoogte brengen en toelichten welke informatie nodig is om de inschrijving goed te keuren.

Artikel 27 - Verwerking inschrijfformulier

  1. Teamleiders verwerken positief beoordeelde Inschrijfformulieren zo snel als mogelijk. Als een Inschrijfformulier is verwerkt, brengt de betreffende Teamleider de Leerling en / of Klant zo snel als mogelijk op de hoogte hiervan. Vanaf dit moment kan de eerstvolgende Les plaatsvinden.
  2. Zodra het Inschrijfformulier van een Leerling en / of Klant is verwerkt, wordt door de Webapplicatie een e-mail gestuurd ter activatie van hun account.
  3. Het Inschrijfformulier wordt verwerkt overeenkomstig de Privacyverklaring.

§2.5 Tijdens de begeleiding

Artikel 28 - Rol Teamleider en Student-docent

  1. De Teamleider die betrokken is geweest bij het verwerken van de Aanvraag, de uitvoering van het Intakegesprek, de beoordeling van de Proefles en het afhandelen van het Inschrijfformulier is verantwoordelijk voor de formele relatie tussen Studied en de Leerling en / of Klant.
  2. De Student-docent die betrokken is geweest bij het opstellen van het Plan van Aanpak, de Afspraken en / of de Proefles is verantwoordelijk voor de uitvoering van de gemaakte Afspraken onder supervisie van de betrokken Teamleider.
  3. Als een Teamleider of Student-docent moet worden vervangen, zal Studied de Leerling en / of Klant hiervan tijdig op de hoogte stellen en ernaar streven tijdig een vervangende Teamleider of Student-docent te faciliteren.

Artikel 29 - Wensen, klachten en / of vragen

  1. Wanneer een Leerling en / of Klant een wens, klacht en / of vraag heeft over het Plan van Aanpak of de Afspraken, dient deze zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen één maand nadat de Leerling en / of Klant hiervan op de hoogte is of had kunnen zijn, schriftelijk te worden voorgelegd aan de betrokken Teamleider.
  2. Wanneer een Teamleider een wens, klacht of vraag van een Leerling en / of Klant ontvangt, zal deze zo spoedig mogelijk, doch binnen 14 dagen na ontvangst, zorgvuldig in behandeling worden genomen en wordt er contact opgenomen met de Leerling en / of Klant.
  3. De Leerling en / of Klant dient alle informatie die van invloed kan zijn op de voortgang en kwaliteit van de Begeleiding tijdig te verstrekken aan de betrokken Teamleider.
  4. Het niet of niet tijdig verstrekken van informatie die van invloed kan zijn op de voortgang en kwaliteit van de Begeleiding kan leiden tot opschorting dan wel ontbinding van de Overeenkomst.

Artikel 30 - Lessen in de webapplicatie

  1. Alle Lessen worden geregistreerd in de Webapplicatie door de Student-docent.
  2. Lessen die nog moeten worden uitgevoerd, worden in de Webapplicatie aangemerkt als ‘Ingepland’.
  3. Uitgevoerde Lessen worden voorzien van een lesrapport in de Webapplicatie; deze Lessen worden aangemerkt als ‘Gerapporteerd’.
  4. Niet-uitgevoerde Lessen worden aangemerkt als ‘Verzuimd’ of ‘Geannuleerd’.
  5. Een niet-uitgevoerde Les wordt aangemerkt als ‘Verzuimd’ wanneer deze niet heeft plaatsgevonden en wél in rekening wordt gebracht. Een niet-uitgevoerde Les wordt in rekening gebracht wanneer de Leerling en / of Klant ná 08.30 AM (MET) kenbaar maakt dat deze Les niet op de afgesproken datum en tijd kan plaatsvinden. Studied heeft het recht om naar eigen inzicht in het voordeel van Leerling en / of Klant hiervan af te wijken.
  6. Een niet-uitgevoerde Les wordt aangemerkt als ‘Geannuleerd’ wanneer deze niet heeft plaatsgevonden en niet in rekening wordt gebracht. Een niet-uitgevoerde Les wordt niet in rekening gebracht wanneer de Leerling en / of Klant vóór 08.30 AM (MET) kenbaar maakt dat deze Les niet op de afgesproken datum en tijd kan plaatsvinden. Studied heeft het recht om naar eigen inzicht in het voordeel van Leerling en / of Klant hiervan af te wijken.
  7. Wanneer een Les niet op de afgesproken datum en tijd kan worden uitgevoerd door de Student-docent zal deze worden aangemerkt als ‘Geannuleerd’ en zo snel als mogelijk worden verplaatst naar een andere datum en tijd.

Artikel 31 - Facturatie

  1. Voor de afgenomen Lessen wordt ten vroegste aan het eind van de maand op de laatste dag van die maand dan wel op de eerste dag van de volgende maand een factuur gestuurd.
  2. In beginsel wordt het factuurbedrag van een factuur vastgesteld op basis van de werkelijke lesduur afgerond op kwartieren vermenigvuldigd met het geldend uurtarief van de Dienst van de betreffende Les. Dit factuurbedrag kan worden verhoogd op basis van de betalingsverplichting volgend uit §1.2. Wanneer de totale lesduur van de als ‘Gerapporteerd’ aangemerkte Lessen van een Vakafspraak minder is dan de minimale totale lesduur van deze Vakafspraak, wordt dit verschil aanvullend in rekening gebracht. Dit gebeurt door de ontbrekende lesduur, afgerond op kwartieren, te vermenigvuldigen met het geldende uurtarief van de Dienst van de Vakafspraak en dit bedrag toe te voegen aan de factuur van de maand waarin het Evaluatiegesprek plaatsvindt.
  3. Op het factuurbedrag worden Proeflessen die negatief zijn beoordeeld, kortingen en / of enige andere neerwaartse correcties in mindering gebracht.
  4. Bij het factuurbedrag worden afgenomen Lessen die niet eerder zijn gefactureerd, overeengekomen voorgeschoten kosten door Studied en / of enige andere opwaartse correcties bijgeteld.
  5. Een factuur dient binnen 14 dagen te zijn betaald. Als de betaling niet binnen deze termijn is ontvangen, worden herinneringen gestuurd voordat juridisch actie wordt ondernomen.
  6. In beginsel worden facturen geïnd door middel van automatisch incasso. In het kader hiervan, wordt de Leerling en / of Klant verzocht in het Inschrijfformulier een machtiging te verstrekken.
  7. De facturen van de Leerling en / of Klant die Studied machtigen voor automatisch incasso worden automatisch op de veertiende dag na de factuurdatum geïncasseerd.
  8. Leerling en / of Klant die wensen te betalen door middel van een handmatige overboeking, kunnen Studied verzoeken om op deze alternatieve wijze de facturen te betalen.

§2.6 Evaluatiegesprekken

Artikel 32 - Evaluatiegesprekken

  1. Een onderdeel van de Afspraken die worden gemaakt tijdens het Intakegesprek betreft een Evaluatiegesprek.
  2. De planning van de Evaluatiegesprekken verloopt op dezelfde wijze als de planning van de Intakegesprekken; Artikel 18 is van overeenkomstige toepassing.
  3. De uitvoering van de Evaluatiegesprekken verloopt op dezelfde wijze als de uitvoering van de Intakegesprekken; Artikel 19 is van overeenkomstige toepassing.
  4. Tijdens de Evaluatiegesprekken worden de uitvoering van het Plan van Aanpak en de Afspraken geëvalueerd. Deze kunnen worden verlengd, gewijzigd of beëindigd.
  5. Wanneer het Plan van Aanpak en de Afspraken worden verlengd en / of gewijzigd, wordt een nieuw Evaluatiegesprek gepland.

Artikel 33 - Kosten evaluatiegesprekken

  1. Er zijn geen kosten verbonden aan een Evaluatiegesprek.

Artikel 34 - Eindejaarsgesprek

  1. Studied biedt aan het eind van een schooljaar in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs of hoger onderwijs een Eindejaarsgesprek.
  2. Een Eindejaarsgesprek is een uitgebreidere versie van een Evaluatiegesprek; Artikel 32 en Artikel 33 zijn van toepassing.

§2.7 Uitschrijving

Artikel 35 - Uitschrijving

  1. Wanneer een Leerling en / of Klant de Afspraken voor de Begeleiding wenst te beëindigen, wordt de Leerling en / of Klant automatisch uitgeschreven.
  2. De uitschrijving is definitief wanneer de Teamleider bevestiging van de uitschrijving heeft verstuurd naar de Leerling en / of Klant.  
  3. Wanneer de Leerling en / of Klant definitief is uitgeschreven, is het account van de Leerling en / of Klant in de Webapplicatie niet meer toegankelijk.
  4. Een uitgeschreven Leerling en / of Klant kan desgewenst tijdelijk opnieuw toegang krijgen tot het account in de Webapplicatie.
  5. Voor het niet meer ontvangen van facturen is geen uitschrijving vereist.
  6. De machtiging voor automatische incasso van facturen voor de Begeleiding eindigt van rechtswege zodra de Leerling en / of Klant definitief is uitgeschreven en alle openstaande betalingsverplichtingen volledig zijn voldaan.

Artikel 36 - Hervatting begeleiding

  1. Wanneer een uitgeschreven Leerling en / of Klant opnieuw Begeleiding bij Studied wilt volgen, kan Studied naar eigen inzicht het vereiste Inschrijfformulier achterwege laten.
  2. Als een uitgeschreven Leerling en / of Klant weer een Plan van Aanpak en Afspraken voor Begeleiding heeft, zal het account van de Leerling en / of Klant in de Webapplicatie weer toegankelijk worden gemaakt mits er nog geen tien jaren sinds de uitschrijving zijn verstreken in verband met de Privacyverklaring.

Artikel 37 - Exitgesprek

  1. Wanneer een Leerling en / of Klant zich wenst uit te schrijven bij Studied wordt de mogelijkheid geboden om een Exitgesprek in te plannen dan wel dit te combineren met de uitvoering van een Evaluatiegesprek.
  2. Een Exitgesprek is een uitgebreidere versie van een Evaluatiegesprek; Artikel 32 en Artikel 33 zijn van toepassing.
  3. Wanneer een Leerling en / of Klant geen behoefte heeft aan een Exitgesprek kan dit worden aangegeven bij de betrokken Teamleider.
  4. Een Leerling en / of Klant die geen behoefte heeft aan een Exitgesprek wordt vriendelijk verzocht enkele vragen te beantwoorden in het kader van de uitschrijving.

Hoofdstuk 3 - Tot slot

§3.1 Aansprakelijkheid

Artikel 38 - Aansprakelijkheid

  1. Indien Studied aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in dit Artikel is bepaald.
  2. De aansprakelijkheid van Studied bedraagt nooit meer dan het bedrag dat in het desbetreffende geval door haar verzekeraar wordt uitgekeerd.
  3. Studied is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade, en deze aansprakelijkheid is beperkt tot de factuurwaarde van de maand waarin de schade is ontstaan.
  4. Studied is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van door de Klant verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens, ongeacht de aard van de schade.

Artikel 39 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Studied voor alle eventuele aanspraken van derden die voortvloeien uit of verband houden met de uitvoering van de Overeenkomst. De Klant verplicht zich om Studied volledig bij te staan in het geval van dergelijke aanspraken.

§3.2 Eigendomsrechten

Artikel 40 - Eigendomsbehoud

  1. Alle door Studied geleverde zaken in het kader van de Overeenkomst blijven eigendom van Studied totdat de Klant volledig heeft voldaan aan alle betalingsverplichtingen en andere verplichtingen uit de met Studied gesloten Overeenkomst(en).
  2. Het eigendomsvoorbehoud strekt zich uit tot elke vordering die Studied op de Klant heeft, inclusief toekomstige vorderingen als gevolg van tekortkomingen van de Klant in de nakoming van de Overeenkomst.
  3. Zolang het eigendom niet is overgegaan op de Klant, mag deze de geleverde zaken niet doorverkopen, verpanden of op enige andere wijze bezwaren zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Studied.

Artikel 41 - Bruikleen

  1. De door Studied aan de Klant geleverde zaken worden voor de duur van de Overeenkomst aan de Klant in bruikleen verstrekt.
  2. De Klant is verplicht om bij het aangaan en gedurende de looptijd van de Overeenkomst zorgvuldig om te gaan met de in bruikleen verstrekte zaken en deze uitsluitend te gebruiken in overeenstemming met het doel waarvoor ze zijn verstrekt.
  3. In geval van schade, vermissing of ander ongeoorloofd gebruik van de bruikleen zaken, is Studied gerechtigd om alle daarmee samenhangende kosten volledig op de Klant te verhalen.
  4. De Klant is verplicht de bruikleen zaken op eerste verzoek van Studied in de oorspronkelijke staat te retourneren, tenzij anders overeengekomen.

Artikel 42 - Intellectueel eigendom

  1. Alle intellectuele eigendomsrechten met betrekking tot de Begeleiding berusten exclusief bij Studied. Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Studied is het de Klant en Leerling niet toegestaan om enig materiaal, in welke vorm dan ook, te kopiëren, verspreiden of openbaar te maken.
  2. Studied behoudt zich alle rechten en bevoegdheden voor die haar toekomen op grond van de Auteurswet en andere toepasselijke intellectuele eigendomswetgeving.
  3. Studied heeft het recht om kennis die voortvloeit uit de uitvoering van de Overeenkomst voor andere doeleinden te gebruiken, mits hierbij geen vertrouwelijke informatie van de Klant of Leerling aan derden wordt verstrekt.

§3.3 Overigen

Artikel 43 - Privacy

  1. Op deze Servicevoorwaarden is de Privacyverklaring van toepassing.

Artikel 44 - Toepasselijk recht

  1. Op een Overeenkomst is slechts Nederlands recht van toepassing.

Artikel 45 - Geschillen

  1. Geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze een Overeenkomst worden uitsluitend voorgelegd aan de bevoegde rechter te Maastricht, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
  2. Studied en Klanten verplichten zich om voordat juridische stappen worden genomen, eerst in goed overleg te trachten tot een oplossing te komen.

Artikel 46 - Wijzigingen

  1. Studied behoudt zich het recht voor om de Servicevoorwaarden te wijzigen of aan te vullen. Hiervoor geldt:
    1. Studied kan wijzigingen van ondergeschikt belang altijd doorvoeren zonder voorafgaande kennisgeving aan de Klant.
    2. Studied zal wijzigingen van substantiële aard tijdig aan de Klant kenbaar maken.
  2. Wanneer de Servicevoorwaarden worden gewijzigd gedurende de looptijd van een Overeenkomst worden de gewijzigde Servicevoorwaarden onderdeel van de Overeenkomst, tenzij uitdrukkelijk met de Klant anders is overeengekomen.

Bijlage 1 - Huiswerkbegeleiding

 
 Losse lessen
 Structurele begeleiding
Vaste student-docent(en)
Niet
Wel
Intakegesprek
Niet
Wel
Evaluatiegesprek
Niet
Wel
Proefles
Niet
Wel
Plan van Aanpak
Niet
Wel
Lesplan
Niet
Wel
Afname
Géén minimum aantal uren per vak per week.
Een vast minimum aantal uren per vak per week.
Betaling
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Prijs voor individueel
€28,00
€26,00
Prijs voor groep
€18,20
€16,90

Bijlage 2 - Bijles

 
 Losse lessen
 Structurele begeleiding
Vaste student-docent(en)
Niet
Wel
Intakegesprek
Niet
Wel
Evaluatiegesprek
Niet
Wel
Proefles
Niet
Wel
Plan van Aanpak
Niet
Wel
Lesplan
Niet
Wel
Afname
Géén minimum aantal uren per vak per week.
Een vast minimum aantal uren per vak per week.
Betaling
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Prijs voor individueel
€42,00
€40,00
Prijs voor groep
€27,30
€26,00

Bijlage 3 - Trainingen

 
 Losse lessen
 Compleet programma
Vaste student-docent(en)
Niet
Wel
Intake- en evaluatiegesprek
Niet
Optioneel
Afname
Kies zelf lessen van een programma.
Alle lessen van een programma.
Duur van lessen
Vast aantal uur.
Vast aantal uur.
Data, tijden en locatie
Zelf te bepalen.
Zelf te bepalen.
Betaling
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Prijs voor individueel
€38,00
€36,00
Prijs voor groep
€24,70
€23,40

Bijlage 4 - Coaching

 
 Losse sessies
 Structurele begeleiding
Vaste student-docent(en)
Niet
Wel
Intakegesprek
Niet
Wel
Evaluatiegesprek
Niet
Wel
Proefles
Niet
Wel
Plan van Aanpak
Niet
Wel
Lesplan
Niet
Wel
Afname
Géén minimum aantal uren per vak per week.
Een vast minimum aantal uren per vak per week.
Betaling
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Prijs voor individueel
€42,00
€40,00
Prijs voor groep
€27,30
€26,00

Bijlage 5 - Taalles

 
 Losse lessen
 Structurele begeleiding
Vaste student-docent(en)
Niet
Wel
Intakegesprek
Niet
Wel
Evaluatiegesprek
Niet
Wel
Proefles
Niet
Wel
Plan van Aanpak
Niet
Wel
Lesplan
Niet
Wel
Afname
Géén minimum aantal uren per vak per week.
Een vast minimum aantal uren per vak per week.
Betaling
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Prijs voor individueel
€42,00
€40,00
Prijs voor groep
€27,30
€26,00

Bijlage 6 - Taalcursussen

 
 Losse lessen
 Compleet programma
Vaste student-docent(en)
Niet
Wel
Intake- en evaluatiegesprek
Niet
Optioneel
Afname
Kies zelf lessen van een programma.
Alle lessen van een programma.
Duur van lessen
Vast aantal uur.
Vast aantal uur.
Data, tijden en locatie
Zelf te bepalen.
Zelf te bepalen.
Betaling
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Factuur aan eind van de maand met uiteindelijke aantal uur aan lessen.

Via automatisch incasso.
Prijs voor individueel
€38,00
€36,00
Prijs voor groep
€24,70
€23,40