Alle artikels

Eindelijk een custom-made IT-systeem!

Snelheid, transparantie en maatwerk is waar onze begeleiding voor staat. Er is veel tijd en energie geïnvesteerd om dit waar te maken. Een deel hiervan was zichtbaar, maar het merendeel bleef achter de schermen. De webapp brengt hier verandering in.

Technologie zit in het DNA van Studied. Met Studied streef ik naar het ontwikkelen van het meest efficiënte en effectieve bijlesinstituut voor middelbare scholieren. Papieren lesagenda’s, lesrapporten en inschrijfformulieren horen hier niet bij. Online lessen inplannen, rapporten maken en inschrijfformulieren wel. Makes sense, right?

Tot dit schooljaar was alles beperkt geautomatiseerd. Het is safe to say dat alle processen reeds zo goed als geautomatiseerd verliepen. Het vervelende was echter dat alles via verschillende applicaties verliep. Daarbij komt dat we onze data over de begeleiding niet met leerlingen en ouders konden delen. Denk aan iets simpels, zoals het inzien van ingeplande lessen. Technisch gezien hadden we de mogelijkheid, maar door het volume aan lessen en lesrapporten was het niet te doen. Dit alles beperkte de snelheid, transparantie en mate van maatwerk van onze begeleiding.

Vanaf dit schooljaar werken we met onze eigen webapp. De applicatie en het onderliggende IT-systeem zijn volledig custom-made. Iedere student-docent, leerling en ouder/verzorger die actief begeleiding bij ons volgt krijgt een account. Hiermee krijgt de gebruiker 24/7 toegang tot de lessen, lesrapporten en overige gegevens met betrekking tot de begeleiding. Daarnaast wordt de gebruiker 24/7 in de loop gehouden over ontwikkelingen m.b.t. de begeleiding middels automatisch gegenereerde e-mails. De webapp heeft nog veel meer nieuwe features en functies, maar het belangrijkste punt is dat onze begeleiding nog sneller, transparanter en afgemeten op de behoefte wordt.

De nieuwe workflow wordt adequaat geïntroduceerd. Ouders en kids die momenteel begeleiding bij ons volgen, krijgen een mail over het gebruik van de webapp. Daarnaast zal het gebruik bij het gesprek aan het begin van het jaar worden besproken. Zo zorgen we ervoor dat de overgang naar deze workflow zo vloeiend mogelijk verloopt voor hen. Nieuwe ouders en kids krijgen instructies over de webapp bij het kennismakingsgesprek en de inschrijving.